NEW,

ENGİNARLI PİLAV

Mart 19, 2019 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                             Tazecik enginarlar pazarda bollaştı.İzmir 'de yaşamanın güzelliği bu mevsimde kolayca ulaşabiliyorum. Burada daha önce görmediğim pek çok otla da tanıştım.Sanırım artık İzmir 'li oluyorum. İlk çıktığı zamanlar enginarı temizleyip, üzerine limon suyu ve zeytinyağı gezdirip çiğ tüketmeyi çok seviyorum.Aslında her türlüsünü.İç bakla çıktığında bu tarife ekleyerek pişirebilirsiniz. Çok da güzel olur.Zeytinyağlı olduğu için çok hafif.
                           
                             Malzemeler;

  • 4 adet enginar çanağı
  • 1, 5 su bardağı baldo pirinç
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • 3-4 sap taze soğan
  • 1 adet kuru soğan
  • 1/2 demet dereotu
  • tuz
  • 1/2 limon suyu ve kabuğunun rendesi
                             Hazırlama;
  • Pirinci yıkayıp süzün, ılık suda üzerine 1 çay kaşığı tuz ekleyerek en az yarım saat bekletin.
  • Zeytinyağına incecik doğranmış kuru soğanı ekleyin saydam hale gelene kadar kavrulsun.
  • Enginarları istediğiniz büyüklükte doğrayın ( Ben iri parçalar halinde doğradım.)
  • Hiç bekletmeden  tencereye alın üzerine limon suyu ve 1 kaşık su ekleyin.Birkaç dakika çok kısık ateşte diri kalacak şekilde pişirin.
  • Suda bekleyen pirinci süzüp enginarlara ekleyin.Üzerine 1,5 su bardağı sıcak su, tuz ekleyerek kısık ateşte pişirin.
  • Piştikten sonra ince kıyılmış taze soğan, limon kabuğu rendesi ve dereotunu ekleyin.





Enginarli Pilav


0 yorum: