KURABİYELER,

FINDIKLI ve MARMELATLI KURABİYE

Ekim 02, 2018 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar












                              Nefis bir kurabiye tarifi. Tarif cafefernando tarifi . Tarifte çok ufak değişiklikler yaptım.Kırılgan bir hamur olduğu için yumurta akı ekledim. Yaptığım marmelat biraz ekşi olduğu için şeker oranını artırdım.


                    Malzemeler;

  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı ince çekilmiş fındık
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 125 gr. tereyağı
  • 1 yumurta akı
  • Üzerine; 2-3 çorba kaşığı kızılcık marmelatı ( İstediğiniz marmelatla doldurabilirsiniz. Ben daha önce hazırladığım kızılcık marmelatını kullandım.)
                     Hazırlama;

  • Oda sıcaklığında tereyağı, şeker, un, fındık unu ve yumurta akıyla bir hamur yoğurun. Hamuru bir buzdolabı poşetine koyarak buzdolabında yarım saat kadar dinlendirin.
  • Fırını 170 dereceye ayarlayın, ısınsın.
  • Hamuru parçalara ayırın ve şeklini verin. Ortasına parmağınızla bastırıp çukur yapın.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı dizin.
  • Yaklaşık 13-14 dakika üzeri hafif pembeleşene kadar pişirin.
  • Fırından çıkan kurabiyelerin ortasına marmelat doldurun.







Fındıklı  Ve  Marmelatlı Kurabiye







                                                       Afiyetle :)

0 yorum: