HAMURİŞLERİ,

KAKAOLU ÇATLAK KURABİYE

Aralık 16, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



Malzemeler;

  •  1 adet yumurta
  •  1 çay bardağı toz şeker
  •  1 çorba kaşığı dolusu tereyağı ( oda sıcaklığında )
  •  vanilya
  •  1/2 paket kabartma tozu
  •  2 çorba kaşığı kakao
  •  2     "          "    süt 
  •  1, 5 su bardağı un 
  •  Üzerini bulamak için; 1/ 2    "      "      pudra şekeri

                     Hazırlanışı;
  • Karıştırma kabında tereyağı ve şekeri karıştırdım.
  • Yumurta, sütü ve kuru malzemeleri ekleyerek hamuru yoğurdum.
  • Hamuru buzdolabında 1-2 saat dinlendirdim.( Vaktiniz müsaitse bir gece dinlendirin)
  • Hamurdan hızlı hareketlerle küçük toplar yuvarladım ve pudra şekerine buladım. ( Hamurla  çok oynarsanız ele yapışıyor)
  • Yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirdim.
  • Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 10-11 dakika pişirdim.
Bu süre pişmesi için yeterli, fırından çıkınca yumuşak durdukça sertleşen bir kıvamı olacak.Dilerseniz içine ince çekilmiş fındık, ceviz ve çikolata ekleyebilirsiniz.Bu tariften yaklaşık 15-16 adet kurabiye çıkıyor.


 

Kakaolu Çatlak Kurabiye




                                                                     Afiyetle;

0 yorum: