kek,

ŞEFTALİLİ ALT ÜST KEK

Eylül 18, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                              Şeftalinin bol bulunduğu bir mevsimdeyiz.Bu güzel meyveyi yumuşacık bir kekle birleştirdim.Tarif için  Teşekkürler
                               Malzemeler;
  • 100 gr. tereyağı
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1  "       "      yoğurt
  • 1, 5  su    bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • vanilya
  • 2 adet şeftali
  • 2 çorba kaşığı esmer şeker
                              Hazırlanışı;
  • Kek kalıbının tabanına yağlı kağıt koydum, esmer şekeri her tarafına serptim.
  • Şeftalileri ince dilimledim ve kalıbın tabanına dizdim.
  • Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını mikserle çırptım, şekeri ilave ettim.
  • Yumurtaları tek tek ekleyerek çırpmaya devam ettim.
  • Yoğurdu ve vanilyayı ekledim.
  • Un, kabartma tozu karışımını eledim ve elle karıştırarak hamura yedirdim.
  • Kek hamurunu yavaşça kalıba döktüm ve yaydım.
  • 180 derece önceden ısıstılmış fırında pişirdim. ( Batırdığım kürdan temiz çıkınca )
  • Kek fırından çıkıp soğuyunca ters çevirerek servis tabağına aldım.
 



Şeftalili Altüst Kek




Şeftalili Altüst Kek

                         

                                                            Afiyetle... :)

0 yorum: