HAMURİŞLERİ,

NUTELLALI KEK

Nisan 15, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                               Nutellalı, yumuşacık  bir kek tarifi;
                               Malzemeler;
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağından bir parmak kadar eksik süt
  • 1   "        "              "       "          "         "   sıvıyağ
  • vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 3    "          "    nutella fındık ezmesi
  • 1, 5   su bardağı un
  • 1  su  bardağı toz şeker
  • Üzerini süslemek için ; 3 çorba kaşığı nutella ve 2 çorba kaşığı file fıstık
                             Hazırlanışı;
  •  Oda sıcaklığında bir süre beklettiğim yumurtaların sarısını ve beyazını ayırdım.
  • Toz şekeri ikiye bölerek  yumurta sarısı ve beyazına ekledim.
  • Yumurta beyazlarını beyaz krema halıne gelene kadar mikserle çırptım.
  • Yumurta sarılarını da çırparak krema haline getirdim, süt, sıvıyağ, vanilyayı ekledim.
  • Un, kabartma tozu ve kakaoyu karıştırdım ve sarıların olduğu karışıma ekledim.
  • En son yumurta aklarını  tüm karışıma yavaş yavaş ve alttan üste bir spatula yardımıyla karıştırdım.
  • Kolay çıkması için tabanı yağlı kağıt ile kapladığım bir kelepçeli kalıba döktüm.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 45 dakika pişirdim.
  • Soğuduktan sonra üzerine benmari usulü hafif ısıtarak akışkan hale getirdiğim nutellayı gezdirdim.
  • Fıstık serperek servis yaptım.



Nutellalı Kek



                                                     Afiyetler Olsun : )

0 yorum: