meze,

CEVİZLİ KÖFTE

Nisan 30, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                                 Gaziantep mutfağından bir tarif,  güzel bir lezzet.Bulabilirseniz özel baharatları ile denemelisiniz.
                                 Malzemeler;
  • 2,5 su bardağı ince esmer bulgur
  • 1     "       "      dövülmüş ceviz
  • 3 adet patates
  • 1    "    soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 4 çorba kaşığı domates salçası
  • 3    "         "      nar ekşisi
  • 1 çay kaşığı köfte baharatı
  • kırmızı pul biber
  • karabiber
  • kimyon
  • yenibahar
  • tuz
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 1/2 limon suyu
                              Hazırlanışı;
  • Patatesleri kabuklarını soydum ve dilimleyerek haşladım.
  • Patatesleri haşladığım suyla bulguru ısladım.( Üzerini kapatarak 10-15 dakika kadar )
  • Soğanı ince doğrayıp 2 kaşık zeytinyağında soteledim.
  • Tepside bulguru, patatesleri, soğanı, ince kıyılmış sarımsağı ve tuz ekleyerek iyice yoğurdum.
  • Karışıma dövülmüş cevizi, baharatları, nar ekşisini,  salçayı ve limon suyunu ekleyerek yoğurdum.
  • Sıkarak ve maydanozla süsleyerek servis yaptım.




Cevizli Köfte



                                                  Afiyet    Olsun..

0 yorum: