BÖREKLER,

HAŞHAŞLI CEVİZLİ ÇÖREK

Mart 21, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                                  Haşhaşlı ve cevizli çörek için,
                               Malzemeler;
  • 200 ml. süt
  • 1/2 su bardağı su
  • 1 paket kuru maya
  • 4 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • tuz
  • 1 su bardağı haşhaş ezmesi
  • 1  "       "       ince çekilmiş ceviz
  • 1   "     "       zeytinyağı
  • üzerine sürmek için 1 adet yumurta
                               Hazırlanışı;
  • Sütü ılık hale getirdim, toz şeker eklediğim mayayı erittim.
  • Un ve tuz karışımının ortasına dökerek yumuşak bir hamur yoğurdum.
  • Üzerini örterek mayalanması için yarım saat sıcak bir yerde beklettim.
  • Haşhaş ezmesi, ceviz ve zeytinyağı karıştırdım.
  • Hamuru gazının çıkması için tekrar yoğurdum, 4 bezeye ayırdım.
  • Bezeleri açarak aralarına yağlı, cevizli karışımı sürdüm.
  • Bezeleri üst üste arasına karışımı sürerek yerleştirdim.
  • Dörde böldüm ve tekrar üst üste yerleştirdim.
  • Bu hamurdan şeritler keserek ve kıvırarak tepsiye yerleştirdim.
  • Tepside mayalanması için 15 dakika beklettim.
  • Üzerine çırpılmış yumurta sürerek 180 derece fırında pişirdim.




Haşhaşlı Cevizli Çörek




                                                                 Afiyet   Olsun  : )

0 yorum: