NEW,

MİSKET KÖFTE ve ŞEHRİYELİ BULGUR PİLAVI

Şubat 29, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                                 Paylaşacağım tarif çok basit bir bulgur pilavı tarifi. Marketlerde karışım halinde  hazır şehriyeli bulgur satıldığını görüyorum ama hiç denemedim. Bulgur pilavını üzerinde misket köfteler ile servis yaptım.
                                  Malzemeler;
  • 1/2 su bardağı tel şehriye
  • 1, 5  "        "    pilavlık bulgur
  • tuz
  • 1/2  çay bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı sıcak su
  • isteğe göre et bulyon ( bulyonun yarısını kullanıyorum )
  • Köfte için ; 400 gr. kadar kıyma
  • 1 çorba kaşığı galeta unu
  • tuz
  • karabiber
  • 1 adet ( küçük ) soğanın rendesi
  • 1  "  yumurta sarısı
  • kızartmak için sıvıyağ
                                   Hazırlanışı;
  • Tencereye sıvıyağı biraz ısınınca tel şehriyeyi ekledim ve rengi pembeleşene kadar kavurdum.
  • Yıkanmış ve suyu süzülmüş bulguru, tuz ve bulyonu içinde erittiğim sıcak suyu ekledim.
  • Tencerenin kapağını kapatarak 10 dakika kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirdim.
  • Köfte için, tüm malzemeleri karıştırdım ve cevizden küçük  toplar hazırladım.
  • Kızgın yağda ( çok fazla yağ kullanmadan ) her tarafının eşit pişmesi için tavayı sallayarak kızarttım.
  • Bulgur pilavının üzerine köfteleri yerleştirerek servis yaptım.
  • Dip not olarak ekliyeyim, köfteleri kızarttığınız yağda pilavı pişirirseniz bulyon kullanmaya gerek kalmaz.



Şehriyeli Bulgur Pilavı

                                

                                                             Afiyet   Olsun..:)
                          

0 yorum: