HAMURİŞLERİ,

LEOPAR POĞAÇA ( Dutch crunch bread )

Şubat 21, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                           Görüntüsü olduğu kadar dışı çıtır içi yumuşacık lezzetli bir tarif. Orijinal adı " dutch crunch bread " Ben tarifi arasına peynir ve maydanoz koyarak yaptım. Mayalı bir hamur hazırlanıyor. Üzerine bir karışım hazırlayıp sürüyorsunuz, pişince leopar deseni gibi bir görüntü oluşuyor. Tarif için bu siteden yararlandım.
                         Malzemeler;
  • Hamuru için,  4,5 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı ılık süt
  • 1/2   "      "      su
  • 3 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 2 tatlı   "        toz şeker
  • 2  "        "      tuz
  • 1 paket kuru maya
  • Üzerine, 1 su bardağı ılık su
  • 1 yemek kaşığı kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1/2  çay    "    tuz
  • 2 çorba     "   sıvıyağ
  • 1, 5 su bardağı pirinç unu
  • Arasına;  rendelenmiş beyaz peynir
  • maydanoz
                          Hazırlanışı ;
  • Maya, şeker ve ılık sütü karıştırarak erittim.
  • Un, tuz, erimiş maya ve diğer malzemeyle  yumuşak  bir hamur yoğurdum.
  • Üzerini örterek yaklaşık 45 dakika mayalanması için bıraktım.
  • Hamur kabarıp iki katına ulaştığında tekrar yoğurdum ve küçük küçük bezeler yaptım.
  • Bezeleri elimle açarak ortalarına peynir ve ince kıyılmış maydanozdan oluşan harcımı yerleştirdim.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizdim.
  • Üzerine ılık su, maya, şeker, tuz, sıvıyağ  ve mayayı karıştırarak hazırladığım karışımı kalın bir tabaka halinde sürdüm.
  • 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.



Leopar Poğaça



                                                                 Afiyetle...:)

0 yorum: