30 Kasım 2015 Pazartesi

MUZLU KÖSTEBEK PASTA




                          Köstebek pastanın porsiyonluk hali, servisi ve sunumuyla çok güzel. İçerisindeki muz ve hindistan cevizli kremasıyla oldukça lezzetli. Bu tarif den 14 adet pasta çıkarttım. Tarif için,
                         Malzemeler;
  • Pandispanyası için; 4 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2,5  "       "      un
  • 3  çorba kaşığı  kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1   "     kabartma tozu
  • 1 su bardağından biraz eksik sıvıyağ
  • 1   " bardağı su
  • Kreması için; 3 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2    "         "     nişasta
  • vanilya
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • Arasına ; 3 adet muz  
                           Hazırlanışı;
  • Oda sıcaklığındaki yumurtayı çırptım ve şekeri ekledim.
  • Sıvıyağ ve suyu ekleyerek çırpmaya devam ettim.
  • Kuru malzemeleri karıştırdım ve ekledim.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine döktüm.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 20 dakika pişirdim.
  • Krema için, süt, nişasta, un, şekeri ve vanilyayı karıştırdım.
  • Kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirdim ve ocaktan inmesine yakın hindistan cevizini ekledim.
  • Muzları dilimledim.
  • Kek soğuyunca bir kalıp yardımıyla yuvarlaklar çıkardım.
  • Kekin kenarlarda  kalan parçalarını robotta çektim.
  • Kekten çıkardığım yuvarlak parçaları muz dilimi, krema ve kek kırıntısı sırasıyla kapladım.
  • Üzerini şeker hamurundan yaptığım çiçeklerle süsledim, isterseniz bunun için çikolata veya fıstık kullanabilirsiniz.











                                                                 Afiyet   Olsun   : )

Hiç yorum yok: