BÖREKLER,

PİLELİ BÖREK

Ekim 01, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                            Bir çoğunuzun yaptığı ve bildiği basit bir börek tarifi; pileli börek. Ben küçük borcam da ve iki kişilik hazırladım. Daha büyük tepside yapmak isterseniz malzemeleri çoğaltabilirsiniz.
                           Malzemeler;
  • 2 adet yufka
  • 1   "   yumurta
  • 1 çay bardağı dolusu yoğurt
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 100 gr. beyaz peynir ve izmir tulum peynir
  • maydanoz
                          Hazırlanışı;
  • Yoğurt ve sıvıyağı çırptım.
  • Yufkayı açarak  bu karışımı fırça yardımıyla sürdüm.
  • Rendelenmiş peynir ve ince kıyılmış maydanozu yufkanın üzerine serptim.
  • Yufkanın iki karşılıklı kenarından ortaya doğru kırıştırarak topladım.
  • Tepsi boyunda keserek yerleştirdim.
  • Üzerine artan yoğurt ve çırpılmış yumurtayı sürdüm.
  • 160 derece fırında pişirdim.







                                                            Afiyet    OLSUN..:)



                       Diğer börek tariflerim için; Unlu Çıtır Börek

                                                                    Erişte Böreği

                                                                    Tahinli Ispanaklı Börek

                                                                    Yufkalı ve Milföylü Börek

                                                                    Muffın Kalıbında Minik Börekler

                                                                    Tavuklu Volovan

                                                                    Bohça Böreği

                                                                    Kıymalı ve Patatesli Börek

                                                                    PatatesliBörek                                                                                    
                                                                    Pırasalı Açma Börek

                                                                    Puf Böreği                                                                                            
                                                                    Sosisli Tombul Börek 

                                                                    Galeta Unlu Börek 

                                                                    Haşhaşlı ve Mercimekli Börek 
                                                                  
                                                                    Su Böreği                                                                              
                                                 
                                                                    Üçgen Börek

                                                                    Mekik Böreği
                                              
                                                                    Pileli Börek




0 yorum: