8 Ekim 2015 Perşembe

FOCACCİA





                              Özellikle uzun hafta sonu kahvaltıları için güzel bir tarif. Üzerine arkadaşımın bahçesinden kestiğim biberiyeleri kullandım. İsterseniz kekik, çeri domates, zeytin de kullanabilirsiniz.
                               Malzemeler;
  • 4   su bardağı  un
  • 1,5   "      "       ılık su
  • 1/2   "     "       süt
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 paket kuru maya
  • Üzeri için; 3 çorba kaşığı zeytinyağ ve biberiye

                               Hazırlanışı;
  • Unu ve tuzu karıştırdım.
  • Ortasına şeker, maya, zeytinyağı, ılık su ve sütü ekledim, bir çatal yardımıyla karıştırdım.
  • Un serptiğim tezgahta elimle yoğurdum.
  • Üzerini örterek yaklaşık bir saat mayalandırdım.
  • Biberiyeyi ince kıydım ve zeytinyağıyla karıştırdım.
  • Hamuru tekrar yoğurdum.
  • Tepsiye yağlı kağıt serdim, hamuru tepsiye yaydım.
  • Dikdörtgen şekil verdim ve 10-15 dakika beklettim.
  • Üzerine biberiyeli zeytinyağı sürdüm.
  • 200 derece önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirdim.






                                                  







                                                           Afiyet  Olsun  : )

Hiç yorum yok: