kek,

ÇİKOLATALI ve FINDIKLI KEK

Ekim 26, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                              Çikolatalı güzel bir kek tarifi,
                              Malzemeler;
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı  toz şeker
  • 1,5   "      "     un
  • 1     "      "     çekilmiş ince fındık
  • 1  çay    "      sıvıyağ
  • 1   "      "      süt
  • vanilya
  • 3 çorba kaşığı tepeleme kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 çay bardağı parça çikolata ( pul çikolata kullandım)
  • üzerine sürmek için, 1 tatlı kaşığı tereyağı ve 1/2 çay bardağı çikolata
                            Hazırlanışı;
  • Oda sıcaklığındaki yumurtaları  içerisine şekeri ekleyerek mikserle çırptım.
  • İçerisine süt, yağ ekledim.
  • Kuru malzemeleri karıştırdım ve karışıma ekledim.
  • Çikolata ve fındığıda ekleyerek yağlanmış fırın kabına döktüm.
  • 160 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 30 dakika pişirdim.
  • Tereyağ ve çikolatayı birlikte benmari usulü erittim.
  • Soğumuş olan kekin üzerine sıktım.



0 yorum: