NEW

POĞAÇA

Ağustos 19, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                                 Yumuşacık pastanede yediğimiz gibi lezzetli bir poğaça tarifi. Mayalı bir hamur yapacağız.
                                 Malzemeler;
  • 4,5 su bardağı un
  • 1   "       "        ılık süt
  • 1   "      "           "   su
  • 1   "       "         sıvıyağ
  • 1 paket kuru maya
  • 1 çorba  kaşığı  toz şeker
  • 1   tatlı      "       tuz
  • 1 adet yumurta ( üzerine sürmek için )
  • 100 gr. beyaz peynir
  • maydanoz
                                Hazırlanışı;
  • Un ve tuzu karıştırdım, ortasına maya, şeker, ılık süt, su ve yağı ekledim. Yoğurarak bir hamur yaptım.
  • Hamurun üzerini kapatarak yaklaşık 1 saat mayalanması için bıraktım.
  • Peyniri rendeledim ve ince kıyılmış maydanozla karıştırdım.
  • Mayalanmış hamurdan hafif unlayarak bezeler hazırladım.
  • Hamurun ortasına peynirli harçtan koyarak avucumla çok bastırmadan kapattım.
  • 40 derecede ısıttığım fırında 20 dakika kadar iyice kabarana kadar beklettim. 
  • Tepsiyi fırından çıkardım, üzerine çırpılmış yumurta sürdüm.
  • 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.


  



                       Bu tarifimi beğendiyseniz GÜL POĞAÇA tarifine buradan ulaşabilirsiniz
                   
                                                                  PIRASALI POĞAÇA Tarifine

                                                                  DÜĞÜM POĞAÇA Tarifine 

                                                                  OTLU POĞAÇA Tarifine

                                                                  TAM BUĞDAY UNUYLA POĞAÇA Tarifine ulaşabilirsiniz.


                                                     Afiyet  Olsun  :)

0 yorum: