NEW,

DONDURMALI İRMİK HELVASI

Temmuz 15, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                        Dondurmalı irmik helvası için,
                        Malzemeler;
  • 1 su bardağı irmik
  • 100 gr. tereyağı
  • 1 kahve fincanı file badem ( çam fıstığı )
  • Şerbeti için; 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı su
  • üzerine serpmek için tarçın
  • İçerisine koymak için maraş usulü dondurma

                         Hazırlanışı;
  • Tereyağı ve irmiği ocakta orta ateşte, yaklaşık 20 dakika rengi değişene kadar kavurdum.
  • Diğer tarafta şeker ve suyla şeker eriyene kadar kaynatarak bir şerbet hazırladım.
  • Bademleri bir tavada hafifçe çevirdim ve irmiğe ekledim.
  • Şerbeti irmiğe ekledim, tencerenin kapağını kapatarak bir süre demlenmesi için beklettim.
  • Helva ılınınca bir kaseyi streçle  kapladım.
  • Kaseye ortasına dondurma koyarak yerleştirdim.
  • Servis tabağına ters çevirdim.
  • Üzerini tarçın ve bademle süsleyerek servis yaptım.


                          






                                                          Afiyet   Olsun  : )

0 yorum: