HAMURİŞLERİ,

BALLI BADEMLİ KEK

Temmuz 24, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

   

                                 Ballı bademli kek için,
                                 Malzemeler;
  • 1 su bardağı un
  • 1   "     "       pirinç unu
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay   "       süt
  • 1  "      "       sıvıyağ
  • 2 çorba kaşığı tereyağ ( eritilmiş )
  • kabartma tozu
  • 1 adet limon suyu
  • 1    "   mandalina suyu ( varsa )
  • Üzeri için; 1 su bardağı file badem
  •                   3 çorba kaşığı bal
                               Hazırlanışı;
  • Oda ısısındaki yumurtaları 3-4 dakika mikserle şekerle çırptım.
  • Süt, tereyağı, sıvıyağ ekledim.
  • Un, pirinç unu, kabartma tozunu ekledim ve karıştırdım.
  • En son limon suyunu ve mandalina suyunu ekledim.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 25 dakika pişirdim
  • Üzeri için bir tavaya 1 kaşık sıvıyağ (parlak olması için ) badem ve balı ekleyerek ocakta biraz çevirdim.
  • Fırından çıkan kekin üzerine balbademli karışımı yaydım ve tekrar kapalı fırına attım.













                                                   Afiyet  olsun  : )

0 yorum: