NEW,

TAVUKLU BAMYA

Eylül 29, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar


                        

                                   Mevsimi geçiyor ama pazarlarda hâlâ bulmak mümkün.Eskilerde hiç hoşlanmadığım bu sebzeyi artık seve seve yiyorum.Tavuk etiyle yaptığım bu tarifte oldukça lezzetli.
                                  Malzemeler;
  • 1/2 kg. bamya
  • 1 adet kemiksiz tavuk göğsü
  • 1   "    kuru soğan
  • 1/2 limon suyu
  • 2 diş sarımsak
  • 1 adet iri domates
  • tuz
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
                                Hazırlanışı;
  • Bamyaların baş kısımlarını bıçak yardımıyla, koni biçiminde çevirerek temizledim.
  • İnce doğranmış soğanı ve sarımsakları zeytinyağında kavurdum.
  • Kuşbaşı doğranmış tavukları ve tuz ekleyerek, sotelemeye tavuk etleri pişene kadar devam ettim.
  • Doğranmış domatesi ekledim.
  • Bamyayı ilave ettim, üzerine limon suyunu gezdirdim.
  • Kısık ateşte, bamya yumuşayıncaya kadar yaklaşık 10 dakika ağzı kapalı pişirdim.

 

0 yorum: