HAMURİŞLERİ,

PATLICANLI KİŞ

Eylül 14, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                                 


                                   Patlıcanın en lezzetli olduğu bu zamanlarda nefis bir tarif.Mangal imkanınız varsa bu tarifte, közlenmiş patlıcan tadıyla daha da lezzetli.Eğer yoksa fırın poşetinde fırında 200 derecede 10-15 dakika kadar tutarak patlıcanları hazırlayabilirsiniz.
                                   Malzemeler;
  • 3 adet patlıcan
  • 2 adet yumurta
  • 100 gr. tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1   "     "          yoğurt
  • 1/2 kabartma tozu
  • tuz
  • karabiber
  • 4 su bardağı un
  • üst harcı için ; 3 adet közlenmiş  patlıcan
  • 1 kutu krema
  • 1 adet yumurta
  • tuz
                                 Hazırlanışı;
  • Közlenmiş patlıcanları kabuklarını soydum ve ince doğradım.
  • Tuz ve karabiber ekledim.
  • Tüm malzemelerle kiş hamurunu yoğurdum.
  • Yarım saat kadar buzdolabında dinlendirdim.
  • Tart kalıbına hamuru yaydım.
  • Patlıcanları ve üzerine çırpılmış yumurtayla kremayı ekledim.
  • 170 derece fırında yaklaşık 35 dakika pişirdim.






                                                         Afiyet   Olsun  :)

0 yorum: