14 Eylül 2014 Pazar

PATLICANLI KİŞ

                                 


                                   Patlıcanın en lezzetli olduğu bu zamanlarda nefis bir tarif.Mangal imkanınız varsa bu tarifte, közlenmiş patlıcan tadıyla daha da lezzetli.Eğer yoksa fırın poşetinde fırında 200 derecede 10-15 dakika kadar tutarak patlıcanları hazırlayabilirsiniz.
                                   Malzemeler;
  • 3 adet patlıcan
  • 2 adet yumurta
  • 100 gr. tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1   "     "          yoğurt
  • 1/2 kabartma tozu
  • tuz
  • karabiber
  • 4 su bardağı un
  • üst harcı için ; 3 adet közlenmiş  patlıcan
  • 1 kutu krema
  • 1 adet yumurta
  • tuz
                                 Hazırlanışı;
  • Közlenmiş patlıcanları kabuklarını soydum ve ince doğradım.
  • Tuz ve karabiber ekledim.
  • Tüm malzemelerle kiş hamurunu yoğurdum.
  • Yarım saat kadar buzdolabında dinlendirdim.
  • Tart kalıbına hamuru yaydım.
  • Patlıcanları ve üzerine çırpılmış yumurtayla kremayı ekledim.
  • 170 derece fırında yaklaşık 35 dakika pişirdim.






                                                         Afiyet   Olsun  :)

Hiç yorum yok: