HAMURİŞLERİ,

HAŞHAŞLI KEK

Eylül 10, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                                     

                                  Güzel bir Eylül sabahından, merhabalar.Mavi haşhaşla yaptığım kek tarifini paylaşıyorum sizlerle.Bu tarifle yaptığım kek hamurundan yaklaşık 20-22 adet küçük kek çıkıyor.
İsterseniz normal kek kalıbında da pişirebilirsiniz.
                                  Malzemeler;
  • 3 adet yumurta
  • 1/2  su bardağı sıvıyağ
  • 1     "      "     süt
  • 2    "      "  toz şeker
  • 1/2   "    "    çekilmiş ceviz
  • 3 y.kaşığı   mavi haşhaş
  • 3  su bardağı un
  • vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı gazoz yada meyve suyu
                               Hazırlanışı;
  • Oda sıcaklığındaki yumurtaları, toz şekerle birlikte çırptım.
  • Sıvıyağ, gazozu ekledim.
  • Elediğim unu,kabartma tozunu, vanilyayı ekledim ve karıştırdım.
  • Cevizi ve haşhaşı ilave ettim.
  • Kağıt kalıplara 1 parmak boşluk bırakarak doldurdum.
  • 160 derece fırında 20 dakika kadar pişirdim.









                                                 Afiyet   Olsun  : )

0 yorum: