18 Haziran 2014 Çarşamba

KAKAOLU FINDIKLI KEK





                                    Küçük kek kalıbında yaptığım kakaolu ve fındıklı kek tarifini paylaşıyorum.Bu tarifle 24 adet resimde görülen küçük porsiyonluk keklerim oldu.Bu tarif için herhangi bir kek kalıbı kullanabilirsiniz.
                                    Malzemeler;

  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2   "       "     sıvı yağ
  • 1,5   "       "     un
  • 1 çay        "     süt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 3    "          "     çekilmiş fındık
  • vanilya
  • 1/2 paket kabartma tozu
                                  Hazırlanışı;
  • Un, kabartma tozu, kakaoyu karıştırarak eledim.
  • Oda sıcaklığındaki yumurtaları şekerle birlikte çırptım.
  • Sıvıyağı, sütü ekledim.
  • Un, kakao, fındık, vanilya ve kabartma tozunu birlikte karıştırdım.
  • Bir kepçe yardımıyla küçük kek kalıplarına doldurdum.
  • 160 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20-25 dakika pişirdim.






                    
                                                        Afiyet   Olsun  : )

Hiç yorum yok: