meze,

TAZE İÇ BAKLA TARİFLERİ

Mayıs 30, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                      

                      Taze iç baklalı iki tarif paylaşıyorum.
                      Taze iç bakladan fava;
                      Malzemeler;
  • 1/2 kg. ayıklanmış iç bakla
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • tuz
  • 1 diş sarımsak
  • dereotu
                    Hazırlanışı;
  • İç baklaların kabuklarını temizledim.
  • Zeytinyağı, soyulmuş ve ikiye bölünmüş soğan,  tuz ve 2-3 yemek kaşığı suyla birlikte baklaları  kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirdim.
  • Baklalar  piştikten sonra sarımsağı ekleyerek rondodan geçirdim.
  • Kızarmış ekmek üzerinde dereotu ekleyerek servis yaptım.




 
                     


                               
                                    İç bakla  salatası;
                                    Malzemeler;
  • 1/2 kg ayıklanmış iç bakla
  • 1 adet kuru soğan
  • 2-3 kaşık zeytinyağı
  • tuz
  • 1 diş sarımsak
  • dereotu
  • 1 yemek kaşığı pirinç
  • 1/2 limon suyu 
                                 Hazırlanışı;
  • Baklaların iç kabuklarını kenerlarını çizerek soydum.
  • Zeytinyağı, 2'ye bölünmüş soğan, tuz, sarımsak, yıkanmış pirinç, baklayı 2-3 yemek kaşığı su ilave ederek kısık ateşe pişirdim.
  • Soğuduktan sonra isteğe bağlı limon suyu ve kıyılmış dereotu ekleyerek servis yaptım.










                                                   Afiyet     Olsun   : )

0 yorum: