KARADENİZ YEMEKLERİ,

DİKEN UCU ( MELEVCEN ) KIZARTMASI

Mayıs 05, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                          

                                   Karadenizde sevilerek tüketilen, yağmurların  yağdığı bu mevsimde bolca bulunan, dikenlerin koyu renkli körpe uçlarının adı; diken ucu, kırcan yada yöresel ismiyle melevcen. Yumurtalı ve yeşil soğanlı kavurması, turşusu da yapılır.Şifalı olduğu söylenir.Toplanması bir hayli zahmetlidir.İstanbul 'da bulunan organik pazarlardan birisinden alınan bu taze otları yumurtalı kızartarak pişirdim.
                                    Malzemeler;
  • 1 demet melevcen ( diken ucu )
  • 1 adet kuru soğan
  • 1   "   yumurta
  • tuz
  • karabiber
  • kızartmak için sıvıyağ
                                   Hazırlanışı;
  • Melevcenlerin pişirildiğinde sert olabilecek sap kısımlarını kopardım ve 2-3 cm. lik uzunluklarda böldüm.
  • Soğuk suyla birlikte tencereye alarak haşladım.( kırmızı rengini bırakarak, yeşil- sarı bir renk alıyor)
  • Suyunu süzdüm.
  • Yumurtaları çırptım.
  • Haşlanmış ve suyu süzülmüş otları yumurta, tuz ve karabiberle karıştırdım.
  • Çok az yağlanmış tavada çevirerek kızarttım.
       









                                                         Afiyet  Olsun  :  )

0 yorum: