29 Nisan 2014 Salı

YUFKALI VE MİLFÖYLÜ BÖREK

                         Firuzan Hanımın tarifinden, kıymalı milföylü ve yufkalı bir börek tarifi.Küçük kare bir fırın kabı için ölçüleri veriyorum.Dikdörtgen bir fırın kabında yapmak isterseniz milföyü arttırmanız gerekiyor.
                         Malzemeler;
  • 1 paket milföy hamurunun 4 yaprağını kullandım.
  • 2 adet yufka
  • iç harcı için, 200 gr. kadar kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1   "    kırmızı biber
  • 2-3  "    yeşil biber
  • maydanoz
  • tuz
  • 2-3 kaşık sıvıyağ
  • üzerine; 1 adet soda
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • susam ve çörekotu

                      Hazırlanışı;
  • Kıymayı ve soğanı kavurdum.
  • İnce kıyılmış biberleri, tuzu, karabiberi ve maydanozları ekledim .
  • Milföy hamurunu biraz dışarıda beklettim.
  • Fırın kabının ölçüsüne göre merdaneyle un ekleyerek biraz açtım.
  • Fırın kabını yağladım ve milföyü yanyana dizdim.
  • Parçaladığım yufkayı arasına kıymalı harcı üzerine yufkayı yerleştirdim.
  • Üste tekrar açtığım milföyleri dizdim.
  • Aralarını  kestim.
  • Yumurta, yağ ve sodayla hazırladığım sosu döktüm.
  • susam ve çörekotu serptim.
  • 170 derece fırında pişirdim.







               

                                                     Afiyet  Olsun  : )














Hiç yorum yok: