BÖREKLER,

YUFKALI VE MİLFÖYLÜ BÖREK

Nisan 29, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                         Firuzan Hanımın tarifinden, kıymalı milföylü ve yufkalı bir börek tarifi.Küçük kare bir fırın kabı için ölçüleri veriyorum.Dikdörtgen bir fırın kabında yapmak isterseniz milföyü arttırmanız gerekiyor.
                         Malzemeler;
  • 1 paket milföy hamurunun 4 yaprağını kullandım.
  • 2 adet yufka
  • iç harcı için, 200 gr. kadar kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1   "    kırmızı biber
  • 2-3  "    yeşil biber
  • maydanoz
  • tuz
  • 2-3 kaşık sıvıyağ
  • üzerine; 1 adet soda
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • susam ve çörekotu

                      Hazırlanışı;
  • Kıymayı ve soğanı kavurdum.
  • İnce kıyılmış biberleri, tuzu, karabiberi ve maydanozları ekledim .
  • Milföy hamurunu biraz dışarıda beklettim.
  • Fırın kabının ölçüsüne göre merdaneyle un ekleyerek biraz açtım.
  • Fırın kabını yağladım ve milföyü yanyana dizdim.
  • Parçaladığım yufkayı arasına kıymalı harcı üzerine yufkayı yerleştirdim.
  • Üste tekrar açtığım milföyleri dizdim.
  • Aralarını  kestim.
  • Yumurta, yağ ve sodayla hazırladığım sosu döktüm.
  • susam ve çörekotu serptim.
  • 170 derece fırında pişirdim.







               

                                                     Afiyet  Olsun  : )














0 yorum: