25 Mart 2014 Salı

RENKLİ MAKARNALAR

                     
                         Çocuklar için güzel bir tabak makarna hazırladım, üzerinde küçük köftelerle birlikte.Nuhun gemisi bu makarnanın adı.Renk renk hayvan şekilleri var.Renklerini ıspanak tozu ve domates salçasından alıyormuş.Yemesi keyifli.
                         Malzemeler;
  • 1/2 paket renkli makarna
  • tuz, sıvıyağ
  • Köfteler için; 250 gr. kadar kıyma
  • 1 küçük kuru soğan
  • 1 yumurtanın sarısı
  • tuz
  • karabiber
  • kimyon
  • kekik
  • 1 yemek kaşığı dolusu galeta unu
  • kızartma yapmak için sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • üzerine rendelenmiş peynir 
                           Hazırlanışı;
  • 1 lt. kadar kaynamakta olan sıcak suya 1 çay kaşığı tuz ve 1 yemek kaşığı sıvıyağ ekleyerek makarnayı 7-8 dakika kadar haşladım.
  • Süzdüm ve 2 yemek kaşığı sıvıyağda ve tuz ekleyerek ocakta karıştırdım.
  • Kıymaya rendelenmiş soğan, tuz, galeta unu, kekik, karabiber, kimyon ve yumurta sarısını ekleyerek yoğurdum.
  • Küçük köfteler hazırladım.
  • Kızgın yağda tavada sallayarak her tarafını kızarttım.
  • 1 yemek kaşığı biber salçasını biraz suyla açarak bir sos hazırladım.
  • Makarnayı köfteler, salçalı sos ve peynirle servis yaptım.








                                                            Afiyet   Olsun  : )

2 yorum:

Ilhan Ucer dedi ki...

Çocukları bırakın bu saatte ben bile yalanarak bakıyorum.:)) Ellerinize sağlık.

Mürvet Yılmaz dedi ki...

Teşekkürler, İlhan Bey..:)