MAKARNALAR,

RENKLİ MAKARNALAR

Mart 25, 2014 mavibeyazyemekler 2 Yorumlar

                     
                         Çocuklar için güzel bir tabak makarna hazırladım, üzerinde küçük köftelerle birlikte.Nuhun gemisi bu makarnanın adı.Renk renk hayvan şekilleri var.Renklerini ıspanak tozu ve domates salçasından alıyormuş.Yemesi keyifli.
                         Malzemeler;
  • 1/2 paket renkli makarna
  • tuz, sıvıyağ
  • Köfteler için; 250 gr. kadar kıyma
  • 1 küçük kuru soğan
  • 1 yumurtanın sarısı
  • tuz
  • karabiber
  • kimyon
  • kekik
  • 1 yemek kaşığı dolusu galeta unu
  • kızartma yapmak için sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • üzerine rendelenmiş peynir 
                           Hazırlanışı;
  • 1 lt. kadar kaynamakta olan sıcak suya 1 çay kaşığı tuz ve 1 yemek kaşığı sıvıyağ ekleyerek makarnayı 7-8 dakika kadar haşladım.
  • Süzdüm ve 2 yemek kaşığı sıvıyağda ve tuz ekleyerek ocakta karıştırdım.
  • Kıymaya rendelenmiş soğan, tuz, galeta unu, kekik, karabiber, kimyon ve yumurta sarısını ekleyerek yoğurdum.
  • Küçük köfteler hazırladım.
  • Kızgın yağda tavada sallayarak her tarafını kızarttım.
  • 1 yemek kaşığı biber salçasını biraz suyla açarak bir sos hazırladım.
  • Makarnayı köfteler, salçalı sos ve peynirle servis yaptım.








                                                            Afiyet   Olsun  : )

2 yorum:

ilhan dedi ki...

Çocukları bırakın bu saatte ben bile yalanarak bakıyorum.:)) Ellerinize sağlık.

mavibeyazyemekler dedi ki...

Teşekkürler, İlhan Bey..:)