KARADENİZ YEMEKLERİ,

HAMSİLİ EKMEK

Mart 02, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                            


                           Hamsili mısır ekmeği;
                           Malzemeler;
  • 500 gr. hamsi
  • 5 su bardağı mısır unu
  • 1 demet pazı
  • 2 adet kuru soğan
  • 1/2  çay bardağı sıvıyağ
  • maydanoz
  • 1  adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 4 su bardağı sıcak su
                            Hazırlanışı;
  • Hamsiyi ayıklayıp, temizledim, kılçıklarını çıkardım ve 3-4 parçaya böldüm.
  • Pazıyı ince ince doğradım.
  • Kuru soğanı piyazlık doğradım.
  • Mısır ununu, kabartma tozu, yumurta, tereyağı, zeytinyağı, şeker ve tuz ilave ederek sıcak suyla yoğurdum.
  • Soğanı sıvıyağda kavurdum, pazıyı ve tuzu ilave ederek soteledim.
  • Pazılı harç soğuduktan sonra ince kıyılmış maydanozla birlikte mısır unlu hamurla karıştırdım.
  • Yağlanmış fırın kabına yaydım.
  • Üzerine hafifçe sıvıyağ sürdüm ve dilimledim.
  • 180 derece fırında üstü kızarana kadar pişirdim.
                             Karadenizde bu ekmek genelde tuzlu hamsiyle pişirilir.Pazıyla birlikte güzel bir lezzet.Hamsi mevsimi geçmeden denemenizi tavsiye ediyorum.Afiyet olsun..











 



0 yorum: