NEW,

MÜCEDDERE PİLAVI

Şubat 24, 2014 mavibeyazyemekler 2 Yorumlar

                                 Yıllar evvel ilk defa Kıbrıs' ta bir arkadaşımda yediğim bir pilav tarifi.Yanında köy ekmeği, yeşil soğan ve ayranla çok lezzetli.Sadece bir pilav değil başlıbaşına bir yemek.Tarifi için,
                                   Malzemeler;
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 2   "      "      bulgur
  • 1 adet kuru soğan
  • 1  çay bardağı sıvıyağ
  • 150-200 gr. dana kuşbaşı ( çok küçük kesilmiş )
  • tuz
  • karabiber
  • kimyon
                                  Hazırlanışı;
  • Yeşil mercimeği üzerine 4 su bardağı su ilave ederek haşladım.
  • Eti sıvıyağda soteledim ve ince doğranmış soğanı ekledim.
  • Et piştikten sonra yeşil mercimeği ( varsa suyunu süzerek ), bulguru, tuz, karabiber ve kimyonu ekledim.
  • Üzerine 2 su bardağı sıcak su ilave ederek kısık ateşe pişirdim.




   



                                                               Afiyet   Olsun  :  )

2 yorum:

ilhan dedi ki...

Dediğiniz gibi başlı başına bir öğüne yeterli bir yemek. Sanki bulguruyla, etiyle Güneydoğu bölemizin yemek kültürünü hatırlatıyor. Ellerinize sağlık.

mavibeyazyemekler dedi ki...

Kilis mutfağına ait diye biliyorum, İlhan Bey.Yanılıyorsam düzeltin lütfen.Teşekkürler.