BÖREKLER,

KIYMALI PATATESLİ BÖREK

Şubat 08, 2014 mavibeyazyemekler 4 Yorumlar

                                 Hazır yufkadan basit bir börek tarifi paylaşıyorum.İç harcını kıymalı ve patatesli olarak hazırladım.İsterseniz maydanozlu peynirli olarak da hazırlayabilirsiniz.
                                 Malzemeler;
  • 3 adet yufka
  • 150 gr. kadar kıyma
  • 2 adet patates
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 1 adet soğan
  • tuz
  • karabiber
  • kırmızı pul biber
  • 1 adet yumurta
  • 200 ml. süt
  • 2 yemek kaşığı kadar sıvıyağ
                               Hazırlanışı;
  • Sıvıyağda kıymayı ve ince doğranmış soğanı kavurdum.
  • Patatesleri rendeledim ve kıymalı harca ekledim.
  • Tuz, karabiber, kırmızı biberi ekledim ve patatesler olana kadar kısık ateşte pişirdim.
  • Yufkayı ikiye böldüm.
  • Yumurtayı çatalla çırptım.Süt ve yağı ilave ederek hepsini karıştırdım.
  • Yufkayı 2-3 kaşık sıvı karşımla ıslattım.
  • Kesilen düz kenara harçtan yayarak rulo şeklinde kıvırdım.
  • Yağlanmış bir fırın kabına yerleştirdim.
  • Kalan harcı fıçayla üzerine sürdüm.
  • Çörek otu serperek 170 derecede pişirdim.













                                                               Afiyet   Olsun   : )

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Cok guzel gorunuyor..sut yerine ne koyabiliriz??

mavibeyazyemekler dedi ki...

Süt yerine isterseniz su ve sıvıyağ karışımıyla yapabilirsiniz.Kolay gelsin, Aslı hanım.

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor :)

Mürvet Yılmaz dedi ki...

Teşekkürler, Semiha hanım..:)