HAMURİŞLERİ,

KAKAOLU ISLAK KURABİYE

Şubat 26, 2014 mavibeyazyemekler 2 Yorumlar

               
                               Browni tadında kakaolu bir kurabiye tarifi;
                               Malzemeler;
  • 1 paket margarin
  • 1 adet yumurta
  • 50 gr. kakao
  •  vanilya
  •  kabartma tozu
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 3,5 su bardağı un
  • ıslatmak için; 200 ml. süt, 1 su bardağı toz şeker
  • üzerine çikolata sos ( benmari usulü eritilmiş çikolata da olabilir ) ve antep fıstığı
                              Hazırlanışı;
  • Oda sıcaklığında margarin, yumurta, pudra şekeri, vanilyayı karıştırdım.
  • Kakao, kabartma tozu ve unu yavaş yavaş ekleyerek bir hamur yoğurdum.
  • Kurabiye şeklini vererek yağlı kağıt serili tepsiye dizdim.
  • 200 derece ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirdim.
  • Sütü ısıttım ve şekeri ilave ederek karıştırdım.
  • Sütlü şerbeti soğuttum ve kurabiyeler fırından çıkar çıkmaz üzerine gezdirdim.
                             Kurabiyeleri bir gün bekletirseniz çok daha lezzetli oluyor.Üzerine hazır çikolata sos gezdirebilirsiniz.Ben hazır sos yerine benmari usulü erittiğim 200 gr. kadar çikolatayı kaşıkla gezdirdim. Antep fıstığı serperek servis yaptım.

                                











                                                      Afiyet    Olsun     : )

2 yorum:

2.resim harikulade anlatıyor lezzetini :)

mavibeyazyemekler dedi ki...

Teşekkürler, Susam Çörekotu..:)