4 Ocak 2014 Cumartesi

PEKMEZLİ KURABİYE

                             
                              2014 yılı şeker gibi bir yıl olsun hepimize. Güzel başlangıçlar, olumlu değişimler yılı olsun. Bu iyi dilekler hepimiz ve Türkiye için olsun diyerek yeni yılın ilk tarifine geçiyorum:)
                              Pekmezli kurabiye için,
                              Malzemeler;
  • 2 adet yumurta
  • 1  su bardağı pudra şekeri
  • 150 gr. tereyağı
  • 1/2 su bardağı pekmez
  • 3, 5   "      "     un
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1    "    "       kabartma tozu
  • üzerine iç fındık ve toz şeker
                               Bu hamurdan 25 adet kurabiye çıkıyor.
                               Hazırlanışı;
  • Oda sıcaklığında tereyağı ve pudra şekerini karıştırdım.
  • Yumurta, pekmezi, tarçını ekledim.
  • Unu ve kabartma tozunu yavaş yavaş ekleyerek hamuru yoğurmaya devam ettim.
  • Hamuru merdane yardımıyla 1 cm. kalınlığında açarak kalıpla kestim.
  • Kalıbınız yoksa yuvarlak şekil verebilirsiniz.
  • Üzerini fırça yardımıyla hafifçe ıslattım. Toz şeker serptim.
  • Kurabiyelerin ortalarına fındık batırdım.
  • 160 derecede  fırında kenarları hafif kızarana kadar pişirdim.



                             

 
 




                                                               Afiyet   Olsun   : )

Hiç yorum yok: