7 Ocak 2014 Salı

PATATESLİ BÖREK

                         Hazır yufkadan kolay bir börek tarifi.Bu tarifi kıymalı patatesli yaptım.İsterseniz ıspanaklı, sade patatesli veya sadece peynirli olarak da yapabilirsiniz.Hemen yapılabilecek çok kolay ve pratik bir börek.Patatesli börek için;
                         Malzemeler;
  • 3 adet hazır yufka
  • 1  orta boy çay bardağı sıvıyağ
  • 1/ 2  su    bardağı su
  • 100-150 gr. kıyma
  • 3 adet  patates
  • 2-3 kaşık sıvıyağ
  • 1  adet kuru soğan
  • tuz
  • kırmızı pul biber 
  • üzerine sürmek için yumurta sarısı
  • susam
                           Hazırlanışı;
  • Yufkayı 8 parçaya böldüm.
  • Su ve yağ ile bir karışım hazırladım.
  • Sıvıyağda kıymayı ve soğanı kavurdum.
  • Patatesleri soydum ve rendeledim.Kavurduğum kıymanın üzerine ekledim ve kavurmaya devam ettim.Kısık ateşte patatesler pişinceye kadar çevirdim.Tuz ve pul biber ekledim.
  • Üçgen kestiğim yufkaları sulu karışımla ıslattım.
  • İç harcını ekledim, kıvırdım ve rulo yaptım.
  • Üzerine yumurta sarısı sürdüm ve susam serptim.
  • Önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.






                                                              Afiyet  Olsun  :  )

Hiç yorum yok: