BÖREKLER,

PATATESLİ BÖREK

Ocak 07, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                         Hazır yufkadan kolay bir börek tarifi.Bu tarifi kıymalı patatesli yaptım.İsterseniz ıspanaklı, sade patatesli veya sadece peynirli olarak da yapabilirsiniz.Hemen yapılabilecek çok kolay ve pratik bir börek.Patatesli börek için;
                         Malzemeler;
  • 3 adet hazır yufka
  • 1  orta boy çay bardağı sıvıyağ
  • 1/ 2  su    bardağı su
  • 100-150 gr. kıyma
  • 3 adet  patates
  • 2-3 kaşık sıvıyağ
  • 1  adet kuru soğan
  • tuz
  • kırmızı pul biber 
  • üzerine sürmek için yumurta sarısı
  • susam
                           Hazırlanışı;
  • Yufkayı 8 parçaya böldüm.
  • Su ve yağ ile bir karışım hazırladım.
  • Sıvıyağda kıymayı ve soğanı kavurdum.
  • Patatesleri soydum ve rendeledim.Kavurduğum kıymanın üzerine ekledim ve kavurmaya devam ettim.Kısık ateşte patatesler pişinceye kadar çevirdim.Tuz ve pul biber ekledim.
  • Üçgen kestiğim yufkaları sulu karışımla ıslattım.
  • İç harcını ekledim, kıvırdım ve rulo yaptım.
  • Üzerine yumurta sarısı sürdüm ve susam serptim.
  • Önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.






                                                              Afiyet  Olsun  :  )

0 yorum: