ÇORBALAR,

NOHUTLU MANTI ÇORBASI

Ocak 19, 2014 mavibeyazyemekler 2 Yorumlar

                  
                       Kış aylarında tek başına bile doyurucu olabilecek bir çorba,  mantılı nohutlu çorba.Hazır mantıda kullanabilirsiniz.
                       Malzemeler;
  • Mantı için ;1 yumurta
  • tuz
  • aldığı kadar un ( yumurtanın büyüklüğüne göre değişebilir )
  • kıyma ( ben bir avuç kadar kıyma kullandım )
  • karabiber
  • 1 kase haşlanmış ve kabuğu soyulmuş nohut
  • tuz
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • nane
  • kırmızı toz biber
  • sıvıyağ
                        Hazırlanışı;

  • Yumurta, un, tuz ile bir hamur hazırladım.
  • Kıymayı 1 çay kaşığı tuz ve karabiber ile yoğurdum.
  • Hamuru en az yarım saat üstünü örterek dinlendirdim.
  • Hamuru açtım ve kare kare kestim.
  • İçerisine kıymadan alarak kapattım.
  • Kısa bir süre fırınladım.
  • Çorba için, salçayı, yağı ve sıcak suyu ekleyerek kaynattım.
  • Mantıyı, nohutu ve tuzunu ekledim.
  • Mantılar  pişince yoğurdu ekledim.
  • Üzerine nane ve kırmızı toz biber ekleyerek servis yaptım. 

                    






 
 
 
Afiyet   Olsun  : )
 
 

2 yorum:

ilhan dedi ki...

Yüksük çorbası derler çoğu yörede değil mi? Ne kadar da güzel olur. Tek başına bir öğüne yeter. Ellerinize sağlık.

mavibeyazyemekler dedi ki...

Teşekkürler, İlhan bey..