BÖREKLER,

PIRASALI AÇMA BÖREK

Aralık 19, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar


                   El açması çıtır çıtır bir börek tarifi.Biraz yapması zahmetli ama lezzetli bir börek.Ben harcını pırasalı ve kıymalı hazırladım.Siz ne isterseniz onunla yapabilirsiniz.Patatesli, kıymalı, ıspanaklı da çok güzel olur.Pırasalı börek için,
                   Malzemeler;
  • 200 gr. tereyağı ( arasına sürmek için )
  • 700 gr. un
  • tuz
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 2     "         "       zeytinyağ
  • 2,5 su  bardağı ılık su
  • İç harcı için; 3 adet pırasa,
  • 1adet kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • tuz
  • karabiber
  • kırmızı pul biber
  • 50-60 gr. kadar kıyma
                      Hazırlanışı;
  • Una su, sirke, zeytinyağ ve tuz ekleyerek bir hamur yoğurdum.
  • Üzerini örterek dinlenmeye bıraktım.
  • İç harcını hazırlamaya başladım.Pırasaları  ortadan dörde böldüm ve küçük küçük doğradım.
  • Tavada sıvıyağ ile birlikte önce kıymayı, ince doğranmış soğanı ve pırasaları ekleyerek kavurdum.
  • Tuz, karabiber, pul biber ekledim.
  • Hamuru ikiye böldüm.Bunlardan dört adet beze yaptım.
  • Tereyağını erittim
  • Dört bezeyi tabak büyüklüğünde açarak arasına tereyağ sürdüm.( En üstüne sürmeyin. )
  • Sonra üst üste koyduğum hamuru açarak büyük bir yufka yaptım.Ortadan ikiye kestim.
  • Kestiğim  düz olan tarafa harcımı bir çizgi halinde koyarak rulo yaptım.
  • Uzun dilimlere ayırdım.Tepsiye dizdim.
  • Üzerine tereyağı sürdüm.
  • 170 derecede pişirdim.

                      


 
 
 
Afiyet  Olsun : )
 

0 yorum: