HAMURİŞLERİ,

KAVALA KURABİYESİ

Aralık 03, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                        Çok severek yediğim bir kurabiye, kavala kurabiyesi.Herşeyde olduğu gibi iyi malzeme kullanıldığında ortaya hoş bir lezzet çıkıyor.Tarif aradığımda çok değişik tariflerle karşılaştım.Bu tarifi uyguladım.Güzel bir lezzet denemediyseniz deneyin.Daha değişik yada güzel bir tarif biliyorsanız paylaşın lütfen.Kavala kurabiyesi için;
                        
                           Malzemeler;
  • 1 su bardağı tuzsuz ve kabukları soyulmuş badem
  • 3   "      "       un
  • 200 gr. tereyağı
  • 1 yumurta sarısı
  • 5 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1/2 kabartma tozu
  • vanilya
  • üzerine serpmek için pudra şekeri
                               Hazırlanışı;
  • Bademi robotta çektim.( irili ufaklı parçalar halinde )
  • Yağsız bir tavada biraz kavurdum ve soğumaya bıraktım.
  • Unu, kabartma tozunu, vanilyayı karıştırdım.
  • Ortasını açtığım bu karışıma küp küp kesilmiş tereyağı, yumurtayı ve pudra şekerini ekleyerek hamuru yoğurdum.
  • Kıyılmış bademi de ilave ederek hamuru yoğurmaya devam ettim.
  • Hamuru merdane ile açtım, kalıp ile kestim. ( Kalıp yoksa bir çay bardağının ağzını kullanarak kesebilirsiniz. )
  • 160 derece önceden ısıtılmış fırında 13-14 dakika pişirdim.
  • Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serperek servis yaptım.





0 yorum: