NEW,

ISPANAKLI KİŞ

Aralık 01, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                            Ispanaklı kiş, ya pişmesinde yada fotoğraflama aşamasında problem olduğu için paylaşamadığım bir tarifti.Lezzetinden olumlu  tepkiler aldığım bu tarifi gönül rahatlılığı ile paylaşabilirim.Üst harcında krema kullanmadım.Siz isterseniz krema kullanabilirsiniz.Beyaz peynir,  kaşar peyniri ve İzmir tulum peyniri kullandım.Çok daha hafif olduğunu söyleyebilirim.
                            Malzemeler;
  • 2 yumurta
  • 100 gr. tereyağ
  • 1 çay bardağı  sıvıyağ
  • 1   "      "         yoğurt
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • tuz ( peynirin tuzunu da unutmayın )
  • 4 su bardağı un
  • Üst harcı için; 500 gr. ıspanak
  • 1 su bardağı beyaz peynir
  • 1/2   "     "     İzmir tulum peyniri
  • 1/2   "     "     kaşar    peyniri
  • 2 yumurta
  • karabiber
  • pul biber
                               Hazırlanışı;
  • Un, kabartma tozu, tuzu karıştırdım.
  • Küp küp kesilmiş tereyağ, sıvıyağ, yoğurt ekleyerek bir hamur yoğurdum.
  • Hamuru üst harcımı hazırlarken buzdolabında beklettim.
  • Yıkanmış ve küçük doğranmış ıspanaklara tuz ve karabiber ekledim, karıştırdım ve avucumda suyunu sıkarak bir kaba aldım.
  • Peynirleri rendeledim ve ıspanaklı harç ile karıştırdım.
  • Yumurtaları çırptım ve karışıma ekledim.
  • Buzdolabından çıkarttığım hamuru tart kalıbı ölçüsünde açarak yerleştirdim.
  • Kenar fazlalıklarını kestim, ıspanaklı harcı üstüne serdim.
  • Önceden ısıtılmış 160 derce fırında pişirdim.




                                                                    Afiyet    Olsun  : )

0 yorum: