KARADENİZ YEMEKLERİ,

MISIR EKMEĞİ

Kasım 15, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                     Mısır ekmeğini bu defa porsiyonluk yaptım.Çok lezzetli birer lokmalık ekmekçikler oldular.Mısır unundan yapılan bu ekmeği fırında da pişirebilirsiniz.Hamuru yoğurduktan sonra bir süre üzerini kapatarak dinlendirdim.Bu hamurdan 16 adet küçük ekmek çıktı.Ben bir kısmıyla küçük toplar yaptım.Daha sonra elimle şekillendirerek sıvıyağda kızarttım. Siz de denemek isterseniz tarifi aşağıda;
                    
                 Malzemeler;
  • 2 su bardağı fırınlanmış mısır unu
  • 3 yemek kaşığı beyaz un
  • 1/2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • kızartma için sıvıyağ
                    Hazırlanışı;
  • Mısır unu, beyaz un, tuz, şeker ve karbonatı çukur bir kasede karıştırdım.
  • Ortasına ısıttığım sütü ve yoğurdu ekleyerek hamuru yoğurdum.
  • Eğer hamurunuz biraz daha sıvı isterse birkaç kaşık süt yada su ilave edebilirsiniz.
  • Üstünü örterek yarım saat kadar dinlendirdim.
  • Elimle şekil verdim.
  • Kızgın yağda arkalı önlü çevirerek kızarttım.






                            Küçük toplar halinde yuvarladığım  hamurları kızarttım ve yoğurtla servis yaptım.






                                                                    Afiyet  Olsun : )

0 yorum: