2 Kasım 2013 Cumartesi

ISPANAKLI ÇÖREK

                          Mayalı hamurdan ıspanaklı bir çörek tarifi.Sıcacık çayla çok da iyi gider.Hamur mayalamak zor gelmezse kolayda bir tarif.Ispanaklı ve peynirli kalıpta pişirdiğim bu tarif için şunlar gerekli;
                          Malzemeler;
  • 3,5-4 su bardağı un
  • 2-3 yemek kaşığı mısır unu
  • 1 paket kuru maya
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1      "     "      toz şeker
  • 1/2 su  bardağı sıvıyağ
  • 200 ml. süt
  • 1/2  su bardağı su
  • İç malzemesi; 300 gr. kadar ayıklanmış, yıkanmış ıspanak
  • 1 adet kırmızı biber
  • 100 gr. kadar rendelenmiş peynir
  • üzerine sürmek için, yumurta sarısı, susam ve çörekotu
                          Hazırlanışı;
  • 3 su bardağı unu ( unun kalanını yoğururken yavaş yavaş ilave ettim.), mısır ununu, tuzu karıştırdım.
  • Ortasına şeker ve mayayı, ısıtılmış sütü, sıvıyağı ve suyu ekledim.
  • Hamuru yoğurdum, mayalanması için üstü kapalı sıcak bir yerde yarım saat beklettim.
  • Ispanakları doğradım, bir tencerede birkaç dakika çevirerek soteledim, tuz ve karabiber ekledim.
  • Biberi ince doğradım. 
  • Mayalanmış hamuru ikiye böldüm, yarısını merdaneyle açtım.
  • Hamurun üzerine ıspanakları, biberi ve peyniri serdim ve rulo yaptım.
  • Hamuru iki parmak kalınlığında keserek, altına yağlı kağıt serili kaba kesik tarafı üste gelmek üzere dizdim.
  • Üzerine yumurta sarısını sürdüm, susam ve çörekotu serperek 160 derece fırında pişirdim.





                             







                                                              Afiyet    Olsun ; )

2 yorum:

selma tamer dedi ki...

guzel bır tarıf olmus elıne sağlık

Mürvet Yılmaz dedi ki...

Teşekkür ederim, Selma hanım..:)