NEW

ISPANAKLI ÇÖREK

Kasım 02, 2013 mavibeyazyemekler 2 Yorumlar

                          Mayalı hamurdan ıspanaklı bir çörek tarifi.Sıcacık çayla çok da iyi gider.Hamur mayalamak zor gelmezse kolayda bir tarif.Ispanaklı ve peynirli kalıpta pişirdiğim bu tarif için şunlar gerekli;
                          Malzemeler;
  • 3,5-4 su bardağı un
  • 2-3 yemek kaşığı mısır unu
  • 1 paket kuru maya
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1      "     "      toz şeker
  • 1/2 su  bardağı sıvıyağ
  • 200 ml. süt
  • 1/2  su bardağı su
  • İç malzemesi; 300 gr. kadar ayıklanmış, yıkanmış ıspanak
  • 1 adet kırmızı biber
  • 100 gr. kadar rendelenmiş peynir
  • üzerine sürmek için, yumurta sarısı, susam ve çörekotu
                          Hazırlanışı;
  • 3 su bardağı unu ( unun kalanını yoğururken yavaş yavaş ilave ettim.), mısır ununu, tuzu karıştırdım.
  • Ortasına şeker ve mayayı, ısıtılmış sütü, sıvıyağı ve suyu ekledim.
  • Hamuru yoğurdum, mayalanması için üstü kapalı sıcak bir yerde yarım saat beklettim.
  • Ispanakları doğradım, bir tencerede birkaç dakika çevirerek soteledim, tuz ve karabiber ekledim.
  • Biberi ince doğradım. 
  • Mayalanmış hamuru ikiye böldüm, yarısını merdaneyle açtım.
  • Hamurun üzerine ıspanakları, biberi ve peyniri serdim ve rulo yaptım.
  • Hamuru iki parmak kalınlığında keserek, altına yağlı kağıt serili kaba kesik tarafı üste gelmek üzere dizdim.
  • Üzerine yumurta sarısını sürdüm, susam ve çörekotu serperek 160 derece fırında pişirdim.





                             







                                                              Afiyet    Olsun ; )

2 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

guzel bır tarıf olmus elıne sağlık

mavibeyazyemekler dedi ki...

Teşekkür ederim, Selma hanım..:)