kek,

GAZOZLU KEK

Ekim 11, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                     Çok eskilerden bir anne tarifi.Unutulmuş tariflerden.Eski defterleri karıştırdık bu gün.Yaz kış asitli içeceklerden uzak dururum  genellikle.Ama bu tarif için büyük marketlerde görmeye başladığım, Niğde gazozunu kullandım.Çocukluğumun tadı Çamlıca gazozuna benziyor.Ayrıca bu tarifi küçük kek kalıplarında pişirdim.Hem damağa hem göze hitap etmek adına.Gazozlu kek tarifi için de;
                    Malzemeler;
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1  "     "        gazoz
  • 2,5   "     "      un
  • 1/2   "     "      sıvıyağ
  • 1/2    "    "     ince çekilmiş  fındık
  • vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
                      Hazırlanışı;
  • Oda sıcaklığındaki yumurtaları mikserle çırptım.
  • Şeker ilave ederek çırpmaya devam ettim.
  • Yağ, gazoz ilave ettim.
  • Elenmiş unu ve tüm kuru malzemeleri ekleyerek karıştırdım.
  • Malzemeyi kalıplara doldurdum.
  • Önceden ısıtılmış 150 derece fırında pişirdim.
  • Kekler kalıplarında soğuduktan sonra çıkardım ve servis yaptım.














                                                            Afiyet   Olsun  : )

0 yorum: