NEW

DÜĞÜM POĞAÇA

Ekim 20, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                             Mayalı hamurla yaptığım düğüm poğaça tarifini veriyorum.Hamurunda, bir arkadaşımdan aldığım, tam buğday unu ve haşlanmış patates kullandım.Fırından çıkar çıkmaz, sıcak sıcak test ettiğim poğaçalar, çok lezzetli.Kalite kontrol ve fotoğraf aşamasının ardından, keyif çayımı yudumlarken bu satırları yazıyorum.Blogu  hergün  takip eden arkadaşlarıma duyurulur.:)Bir tepsi sıcak poğaçam hazır..
                            Mayalı hamurdan patatesli poğaça için,
                            Malzemeler;
  • 2 adet haşlanmış orta bay patates
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 3,5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1   "      "     toz şeker
  • 1 paket kuru maya
  • 200 ml. süt
  • Üzeri için; 1 yumurta sarısı, susam ve çörek otu
                            Hazırlanışı;
  • Patatesleri haşladım, kabuklarını soydum ve rendeledim.
  • Sütü ocakta ılık hale gelene kadar ısıttım.
  • Çukur bir kapta unu ve tuzu karıştırdım ve ortasını açtım.
  • Unun ortasına mayayı ve toz şekeri döktüm.
  • Ilınmış sütü, yağı ekledim ve yoğurdum.
  • Hamurun üzerini örterek, sıcak bir yerde mayalanması için beklettim.
  • Hamur mayalandıktan sonra rendelenmiş patatesi ilave ederek tekrar yoğurdum.
  • Küçük yuvarlak parçalara ayırdım.
  • Bu hamurlarıda uzun şeritler halinde yapıp düğüm şeklini verdim.
  • Fırında hamur kabarana kadar pişirdim.Fırından alıp, yumurtasını sürdüm.Üzerine çörek otu ve susam serperek bu defa kızarana kadar pişirdim.










                                              
                                                        Afiyet  Olsun  :)

0 yorum: