kızartma,

KARIŞIK KIZARTMA

Eylül 17, 2013 mavibeyazyemekler 2 Yorumlar

                 Merhaba,  yeniden.Ağustos ayını bitirdik,  Eylül ayını yarıladık.Geçen bu kadar zaman içinde hiçbirşey yazamadım.İnternet erişiminde problem olduğu için paylaşımda bulunamadım.Fotoğrafını çektiğim ve paylaşmak istediğim istediğim,  bir karışık kızartma tarifim var.Yaz aylarını Çeşme' de geçirdik.Bulunduğumuz bölgede,  Çeşme bağları ve verimli bahçeler var.Yol boyunca bağ ve bahçelerin arasından geçiyorsunuz.Önlerinde ürettikleri sebze ve meyveyi satan manavlar bulunuyor.Yan tarafta bulunan bahçeden kendiniz bile toplayabiliyorsunuz.Herşey o kadar taze ki, yapılan yemeklerde çok lezzzetli.









                 Karışık kızartma için,
                 Malzemeler;
  • 3 adet yuvarlak patlıcan
  • 6-7 adet yeşil biber
  • 2      "     patates
  • 2-3 diş sarımsak
  • 2   adet domates
  • tuz
  • kekik 
  • 1,5 su bardağı kızartma yağı
                   Hazırlanışı ;
  • Patlıcanları alacalı soydum, dörde böldüm ve büyük küpler halinde doğradım.
  • Kararmamaları için tuzlu suda beklettim.
  • Biberlerin çekirdeklerini çıkartarak, 3 veya 4 parçaya böldüm.
  • Patatesleri soydum ve büyük küpler halinde doğradım.
  • Suyun içinde beklettim.
  • Tüm doğranmış malzemeleri, kızgın yağda  sırasıyla kızarttım.
  • Domateslerin kabuklarını soydum ve ince ince doğradım.
  • Tavada domatesi, ince doğranmış sarımsağı sos kıvamına gelene kadar pişirdim, kekik ve tuz ilave ettim.
  • Servis tabağında kızartmaların üzerine ilave ederek servis yaptım.






                                                                  Afiyet  Olsun : )

2 yorum:

ilhan dedi ki...

Sunum da çok şık olmuş. Kızartmayı sevmeyen yoktur herhalde. Ellerinize sağlık.

mavibeyazyemekler dedi ki...

Teşekkürler, İlhan Bey.Haklısınız, yaz aylarının en sevilen yemek pişirme şeklidir.