ANAYEMEKLER,

ETLİ PATLICANLI PİLAV

Eylül 28, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                          Sofralara, sunumu hoş ve lezzetli, ana yemek olarak yapılabilecek bir tarif paylaşıyorum.Etli ve patlıcanlı pilav.
                          Malzemeler;
        Pilav için ;
  • 2 su bardağı pirinç
  • 2 su bardağı sıcak su
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • tuz
  • 1/2 et suyu bulyon
         Eti için ;
  • 500 gr. dana kuşbaşı doğranmış et
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 2 diş sarımsak
  • 1 büyük kuru soğan
  • tuz
  • kekik karabiber
  • 1 su bardağı sıcak su
            Patlıcan için;  
  • 5 adet topan patlıcan
  • kızartma yapmak için sıvıyağ 
  • tuz      
                              Hazırlanışı;
  • Patlıcanları alacalı soydum, kuşbaşı doğradım ve tuzlu suda beklettim.( Kararmaması için )
  • Kızgın ve bol yağda kızarttım.
  • Tel süzgeçte fazla yağın süzülmesi için beklettim.
  • Etleri kızgın yağda çevirerek renkleri dönene, suyunu salıp çekene kadar soteledim.
  • Suyunu salıp, çektikten sonra doğranmış soğan ve sarımsağı ekledim.
  • Kısık ateşte soğanlarda öldükten sonra sıcak su ilave ederek pişirmeye devam ettim.
  • Et iyice pişince tuz, kekik, karabiber ilave ettim.
  • En az 3-4 saat önceden tuzlu suda ıslattğım pirinci süzdüm.
  • Sıvıyağda tuz ilave ederek kavurdum.
  • 2 su bardağı sıcak su ve eritilmiş bulyonu, tuzunu ilave ederek kısık ateşte pişirdim.
  • Hepsi ayrı ayrı piştikten sonra kelepçeli kalıba döktüm ve çevirerek servis yaptım.
 






                                                         Afiyet    Olsun    : )

0 yorum: