3 Temmuz 2013 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI BAMYA

                      Yaz yemeklerinin en güzellerinden zeytinyağlı bamya.Bana hep sıcak, tüm ailenin birarada olduğu  sofraların, zenginliğini hatırlatır.Bamyayı bu yaz ilk defa  pişirdim ve sizlerle paylaşıyorum.Zeytinyağlı bamya için,
                      Malzemeler;
  • 1\2 kg. bamya
  • 1 adet kuru soğan
  • 2    "    iri domates
  • 2 diş sarımsak
  • 1\2 limon suyu
  •  tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 küçük çay badağı zeytinyağ
                     Hazırlanışı ;
  • Bamyayı yıkadım, süzgeçte süzüldü ve iyice kurudular.
  • Başlarını koni biçiminde yuvarlak döndürerek temizledim. ( bilmeyenler vardır. )
  • Soğanı ince doğradım.
  • Domatesleri kabuklarını soydum ve doğradım.
  • Zeytinyağında soğanları sararttım ve domatesleri ekledim.
  • İkisi birlikte sotelendikten sonra tuz ve şekeri, 2 su bardağı sıcak su ile birlikte ilave ettim.
  • Bamyayı ekledim. ( sıvı salgılamaması için )
  • Kısık ateşte pişirdim.








                                                                   Afiyet  Olsun : )

Hiç yorum yok: