NEW

ET SOTE VE BULGUR PİLAVI

Temmuz 11, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                            Ramazan ayındayız. Çocukluğumdaki Ramazan ve bayram günlerini özlüyorum. İnanan- inanmayan, oruç tutan-tutmayan, müslüman-gayri müslim, tüm insanların birbirlerine çok daha hoşgörülü yaklaştığı günleri özlüyorum. Babaannemin, anneannemin başındaki o bembeyaz örtüsü ile sofranın başında tüm aileyi  biraraya topladıkları iftar ve sahur yemeklerini  özlemle  hatırlıyorum. Ramazan ve bayram günlerinin hepimize hoşgörü, saygı ve birlik getirmesini diliyorum.
                          Ramazanın ikinci günündeyiz. Bu akşamki iftar menüsü ;
                          Mercimek çorbası    tık tık
                          Et sote ve bulgur pilavı 
                          Yoğurtlu semizotu  tık tık
                          Zeytinyağlı taze fasulye  tık tık
                          Et sote ve bulgur pilavı için,
                          Malzemeler;
  • 500 gr. dana kuşbaşı
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 1 adet kırmızı biber
  • 3-4   "   yeşil    " 
  • 1    "      domates
  • kekik
  • karabiber
  • tuz
  • Bulgur pilavı için,   1,5 su bardağı iri bulgur
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 kaşık biber salçası
  • 1\2 et suyu bulyon
  • kuru nane
  • kimyon
  • karabiber
  • tuz
  • 1 kesme şeker
                               Hazırlanışı ;
  • İnce doğranmış kuru soğanı,  sıvıyağda kavurdum ve salça ilave ettim.
  • Yıkanmış bulguru, tuz, şekeri, baharatlarını  ilave ettim.
  • 2 su bardağı  sıcak suda erittiğim, bulyonla birlikte  kısık ateşte pişirdim.
  • Kuşbaşı doğranmış, yağsız  dana etini, sıvıyağda, rengi dönünceye kadar çevirdim.
  • Suyunu bırakıp çektikten sonra 1 su bardağı sıcak su ilave ettim ve suyunu çekene kadar pişirdim.
  • Doğranmış soğanı, biber ve en son domatesleri ilave ettim.
  • Kuru nane, kimyon, karabiber ve tuzu ekledim.
  • Etler iyice suyunu çekinceye kadar pişirdim.
  • Bulgur pilavı ile birlikte servis yaptım.





                                                    Afiyet  Olsun : )

0 yorum: