bir kahvaltı sofrası,

BİR KAHVALTI SOFRASI

Temmuz 13, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                       Evim ve sofram şenlendi,  misafirlerim var. Kızım ve kızımın güzel arkadaşı burada, İzmir  'de.
Bu sıcak günlerde, hafif sabah esintisinden istifade, balkonda bir kahvaltı masası hazırladım.Birde kuru yufkadan, karadeniz usulü kıymalı börek yaptım.






                        Domates, yeşil biber, sucuklu yumurta. Yumurtanın üzerine kekik yerine kuru nane serpmişim.:)


                                Tamamen organik, arkadaşımızın emeği ile soframıza gelmiş bal.Çilek ve böğürtlen reçelim.

     
               
                        Karadenizde,  evlerde, bahçelerde imece usulü açılıp, odun ateşinin üzerine konulan üç ayaklı saclarda, kurutularak saklanan yufka.Çocukluğumdan damağımda kalan tatlardan biri.Pişmeden önceki hali için bakınız.Özellikle, fındık toplama zamanından önce hanımlar, imece usulü biraraya gelir, hamurlar açılır.Yakılan odun ateşinde yufkalar kurutulur.Üst üste dizilir.Sırası geldiğinde afiyetle yenmek için hazır bekler.Kıymalı, peynirlisi ve tatlı olarak, fındık, şeker karışımı ile hazırlanır.Artık bu yufkayı market ve pazarlarda bulmak mümkün.Benim yufkarımda Ordu 'dan kırılmaması için özel paketlenmiş haliyle geldi.
                        Hazırlanması ise çok kolay.
  • Tavayı bir miktar sıvıyağ ile yağladım.
  • Yufkaları su ile ıslatarak tavaya dizdim.
  • Arasına sıvıyağda kavurduğum kıyma ve soğanı, tuz ve karabiber ilave ederek yaydım
  • Üzerine kala yufkaları dizdim.
  • Arkalı önlü kızarttım.
                      

0 yorum: