ANAYEMEKLER,

HÜNKAR BEĞENDİ

Haziran 14, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                     Türk  mutfağından  klasik ve güzel bir tarif, Hünkar beğendi.Umarım bu yemeği hakkıyla yapmışımdır.Vereceğim ölçülerle iki tabak hünkar beğendi çıktı.Sizde yapmak isterseniz bu miktarı dikkate alın lütfen.Hünkar beğendi için,
                     Malzemeler;
  • 4 adet patlıcan
  • 300 gr. dana kuşbaşı
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 adet soğan
  • 2 diş sarımsak
  • tuz
  • karabiber
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • kekik
  • beşamel sos için ;200 ml. süt, 2 kaşık un, 2 çorba kaşığı tereyağ ve 2 kaşık kadar rendelenmiş kaşar peynir
                     Hazırlanışı ;
  • Patlıcanları fırında, yağlı kağıt üzerinde çevirerek közledim.
  • Fırından aldığım patlıcanların kabuklarını soydum.
  • Yağ ve unu birlikte kavurdum.Sütü yavaş yavaş ilave ederek karıştırdım.Hazırladığım beşamel sosa tuz ve kaşarı ilave ettim.
  • Etleri kızgın sıvıyağda rengi dönene kadar soteledim.
  • İnce doğranmış sarımsak ve soğanı ilave ederek pişirmeye devam ettim.
  • Malzemelerin tamamına biraz sıcak su ilave ederek iyice pişirdim.
  • Salçayı, karabiber, tuz ve kekik ilave ettim.
  • Patlıcanları beşamel sosla karıştırı servis yaptım.





                                                       Afiyet Olsun : )

0 yorum: