14 Haziran 2013 Cuma

HÜNKAR BEĞENDİ

                     Türk  mutfağından  klasik ve güzel bir tarif, Hünkar beğendi.Umarım bu yemeği hakkıyla yapmışımdır.Vereceğim ölçülerle iki tabak hünkar beğendi çıktı.Sizde yapmak isterseniz bu miktarı dikkate alın lütfen.Hünkar beğendi için,
                     Malzemeler;
  • 4 adet patlıcan
  • 300 gr. dana kuşbaşı
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 adet soğan
  • 2 diş sarımsak
  • tuz
  • karabiber
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • kekik
  • beşamel sos için ;200 ml. süt, 2 kaşık un, 2 çorba kaşığı tereyağ ve 2 kaşık kadar rendelenmiş kaşar peynir
                     Hazırlanışı ;
  • Patlıcanları fırında, yağlı kağıt üzerinde çevirerek közledim.
  • Fırından aldığım patlıcanların kabuklarını soydum.
  • Yağ ve unu birlikte kavurdum.Sütü yavaş yavaş ilave ederek karıştırdım.Hazırladığım beşamel sosa tuz ve kaşarı ilave ettim.
  • Etleri kızgın sıvıyağda rengi dönene kadar soteledim.
  • İnce doğranmış sarımsak ve soğanı ilave ederek pişirmeye devam ettim.
  • Malzemelerin tamamına biraz sıcak su ilave ederek iyice pişirdim.
  • Salçayı, karabiber, tuz ve kekik ilave ettim.
  • Patlıcanları beşamel sosla karıştırı servis yaptım.





                                                       Afiyet Olsun : )

Hiç yorum yok: