kahvaltı,

EV YAPIMI KIYMALI PİDE

Haziran 15, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                     Kıymalı pideyi evde yapmak isteyenler için ;
                     Malzemeler ;
  • 3-4 su bardağı un ( miktar değişebilir )
  • 2oo ml. süt
  • kuru maya
  • 1\2 su bardağı su
  • tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 300 gr.dana kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1  "  kırmızı biber
  • 3-4 adet yeşil biber
  • 1 avuç kadar çekilmiş ceviz
  • karabiber
  • maydanoz
  • üzerine sürmek için yumurta sarısı
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
                        Hazırlanışı ;
  • Pidenin hamurunu mayalayarak işe başladım.2 su bardağı  ( 1 tatlı kaşığı tuz karıştırılmış ) unun ortasını açarak mayayı, şekeri, ısıtılmış sütü ve suyu ekleyerek bir hamur yoğurdum.( Bu aşamada gerektikçe un ilave ettim.Yoğun olursa su, hamurunuz cıvık olursa un ilave edebilirsiniz. )
  • Hamurun üzerini kapatarak, 30 dakika mayalanması için beklettim.
  • Sıvıyağda soğanı ve kıymayı kavurdum.
  • Kırmızı ve yeşil biberleri ekledim.
  • ( Ben kırmızı biberler renk verdiği için salça eklemedim.) İnce kıyılmış maydanoz, çekilmiş ceviz, karabiber ve tuzu ekledim.
  • Hamurdan küçük yuvarlak parçalar kopararak merdane ile açtım.
  • Harcını koyarak kapattığım pideleri fırın tepsise dizdim.
  • Üzerlerine yumurta sürerek pişirdim.
  • Fırından çıkınca pidelerin üzerine tereyağı sürerek servis yaptım.






                                                                  Afiyet  Olsun : )

0 yorum: