17 Mayıs 2013 Cuma

ŞEKER HAMURLU VİNTAGE PASTA

                          Şeker hamuru ile kapladığım pastam.Kusursuz değil.Keskin köşeler yapamadım.Ama pandispanyası ve çikolatalı ganaj oldukça lezzetli ve güzeldi.Pasta yapma çalışmalarına devam..




                    Şeker hamurlu pastanın pandispanyası için,
                    Malzemeler ;
  • 8 adet yumurta ( oda sıcaklığında  )
  • 225 gr. toz şeker
  • 80 ml. su
  • 170 gr. un
  • 50 gr. kakao
  • vanilya   
                  Hazırlanışı ;
  •   Yumurtaların akını ve sarılarını ayırdım.
  •   Aklarını köpük haline gelene kadar çırptım.
  •   Sarıları toz şekerle birlikte ayrı bir kapta çırptım.Kuru malzemeleri ve suyu ilave ettim.
  •   En son olarak tüm malzemeyi bu defa elle yavaşça karıştırdım. ( Bu aşamada köpük haline gelmiş olan beyazları söndürmemek gerekiyor. )
  •  Kelepçeli  kek kalıbında  160 derecede yaklaşık 1 saat 15 dakika pişirdim.
  •  Piştikten sonra tel ızgaranın üstünde soğumaya bıraktım.
                Ganaj için ;
  • 400 gr. kuvertür çikolata
  •  400 gr. süt kreması
                Hazırlanışı ;
  •    Süt kremasını ocakta kaynama noktasına kadar pişirdim.
  •    İnce doğranmış kuvertür çikolatanın üzerine dökerek erittim ve karıştırdım.
  •   Donması için 1 gece dolapta beklettim.
               Pastanın  hazırlanışı ;
  •    Pastamı enlemesine üç parçaya ayırdım.
  •   Arasına çikolatalı ganj sürdüm.
  •   İnce kıyılmış bademleri ekledim
  •   Tüm pastayı artan ganajla sıvadım.
  •   Bir gece buzdolabında beklettim.Daha sonra üstünü şeker hamuru ile süsledim.
   

                                                      Şeker hamuru kaplı pasta







                                           Şeker hamuru kaplı vintage kurabiyeler


                                                          Afiyet  Olsun  : )

4 yorum:

selma tamer dedi ki...

tarıflerınız hepsı ok guzel elınıze sağlık

Mürvet Yılmaz dedi ki...

Çok teşekkürler, Selma hanım..:)

Adsız dedi ki...

Merhabalar tarifiniz cok guzel elinize saglik ama kelepce kalip kac cm onu da belirtir misiniz? Mutlu seneler

Mürvet Yılmaz dedi ki...

20 cm.lik kalıp kullanıyorum.Teşekkürler, sizede mutlu seneler.