27 Mayıs 2013 Pazartesi

KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI

                    İzmir' in güzel Bostanlı pazarından, bahçesinden sabah erkenden toplayıp getirdiği sebzeleri, otları satan hanımdan aldım. Kabak çiçeklerimi  tek tek seçtim.








                   Kabak çiçeği dolması için;
                  Malzemeler ;
  • 16 adet kabak çiçeği
  • 1 su bardağından biraz fazla pirinç
  •  2 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  •  tuz
  •  çam fıstığı
  •  karabiber
  •  kimyon
  •  tarçın
  •  yeni bahar
  •  maydanoz
  • 1 çay kaşığı toz şeker
                     Hazırlanışı ;
  •   Kabak çiçeklerini yıkayıp, ortalarındaki çiçek tohum kısmını alarak temizledim.
  •  Zeytinyağında doğranmış soğanları kavurdum.
  •  Pirinçleri yıkayıp, soğanlarla birlikte kavurdum ve üzerine sıcak su ekleyerek kısık ateşte pişirdim.
  •  Baharatlarını ve ince kıyılmış maydanozları ilave etttim.
  •  Kabak çiçeklerinin ortasını bu harçla doldurdum.( çok fazla doldurmamak gerekiyor )
  •  Çiçekleri ortasına doğru kapatarak tencereye dizdim.
  •  Üzerlerini bir tabakla kapatarak 1 bardak sıcak su ilave ettim.
  •  Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirdim. 




                                                              Afiyet  Olsun  : )

Hiç yorum yok: