HAMURİŞLERİ,

TUZLU KURABİYE

Nisan 07, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                                Fenerbahçe Pastamın yanında tuzlu kurabiyeler de yaptım.İşte tarifi,
                         Malzemeler ;
                                        250 gr. margarin
                                        1 su bardağı sıvıyağ
                                        1 yemek kaşığı sirke
                                         2 yumurta ( sarının 1 tanesi üstüne sürmek için )
                                         kabartma tozu
                                         1 tatlı kaşığı tuz
                                         1   "       "    toz şeker
                                          aldığı kadar un
                                         1 yemek kaşığı biber salçası ( acılı ya da acısız )
                                         1   "         "       kekik
                                         çörek otu
                                         susam
                          Hazırlanışı ;
                                          Margarin, yumurta, tuz, sıvıyağ, sirke, şekeri karıştırdım.Unu ve kabartma tozunu ilave ettim.Hamur toparlanana kadar un ilave ettim.
Hazırladığım hamuru 2 parçaya ayırdım.Birine kekik, diğerine salçayı ilave ederek yoğurdum.Kalıpla kestim.Üzerine ayırdığım yumurta sarısını sürdüm.Çörek otu ve susam serptim.160 derece önceden ısıtılmış fırında pişirdim.




              
                                      Afiyet  Olsun : )

0 yorum: