NEW,

İÇ BAKLALI ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR

Nisan 02, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                        İstanbul  'da bulunduğum yere çok yakın bir semt pazarına uğrayıp, alıveriş yaptım.İzmir 'de adı sosyete pazarı olan Bostanlı pazarında bile sebze ve meyvenin, bu kadar pahallı olmadığını farkettim.İzmir 'de yaşamakla bir kez daha çok şanslı olduğumu düşündüm.Ama enginar ve baklayı birarada görünce dayanamadım.İlk defa soyulmuş olarak aldığım enginarları eve gelir gelmez pişirdim.Henüz soğumamışken fotoğrafladım ve sizlerle paylaşıyorum.
                        Baklalı enginar için;
                        Malzemeler ;
  •    3 adet enginar
  •    1/2 kg. iç bakla
  •    dereotu
  •    1 adet kuru soğan 
  •    1 çay bardağından biraz eksik zeytinyağ
  •    1/2 limon suyu
  •    1 kesme şeker
  •    1 tatlı kaşığı tuz
                         Hazırlanışı ;
  •    Enginarları bu defa temizlenmiş aldığımı söylemiştim.Kararmaması için suyuna attıkları limon tuzu, ekşilik verdiği için pişerken içerisine ilave ettiğim, limondan biraz azalttım.
  •    Baklayı temizledim.İç kabuklarını da temizledim.
  •    Kuru soğanı soydum ve enine üçe böldüm.( Kuru soğanı yalnızca pişerken lezzet vermesi için kullanıyorum.)
  •   Tencereye zeytinyağı, enginarları, kuru soğanı, iç baklayı  dizdim.
  •   Üzerine şeker, tuz ve 1/2 su bardağı suyu ilave ettim.
  •   Kapağını kapattım.Ocakta yaklaşık 15 dakika pişirdim.
  •   Üzerine ince kıyılmış dereotu serperek, servis yaptım.










                                                            Afiyet   Olsun :)

0 yorum: