BÖREKLER,

GALETA UNLU BÖREK

Nisan 12, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                         Önceden hazırlayıp dondurucuda saklanabilecek bir börek tarifi,
                         Malzemeler ;
  • 3 adet yufka
  • 300 gr. kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 3-4  yeşil biber
  •  maydanoz
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 1 yumurta  + 1 yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1,5 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  •  karabiber
  •  galeta un 
  •            Hazırlanışı ;
  •  Yufkaları  6 parçaya böldüm.
  •   Sıvıyağda kıymayı kavurdum, ince doğranmış soğanı ve biberleri ilave ettim.
  •   Tuz, karabiber ve ince kıyılmış cevizleri ilave ettim.
  •   Salçayı ve doğranmış maydanozları ekledim.
  •   Sıvıyağ ve 1/2 su bardağı su ile bir karışım hazırladım.Yufkaları bu karışımla ıslattım.Kıymalı harcı koyarak sigara böreği gibi sardım.
  •    Böreği önce çırpılmış yumurtaya daha sonra galeta ununa bulayarak tepsiye dizdim.
  •    170 derece fırında 20 dakika kadar pişirdim.




                                                                  Afiyet  Olsun : )

0 yorum: